書誌事項
- タイトル別名
-
- Programming Education using PlayStation
- PlayStation ニ ヨル プログラミング キョウイク ニ ツイテ
この論文をさがす
抄録
Sonyのゲーム機であるPlayStationを使ったプログラミング教育に関して報告する。ゲーム作成は、リアルタイム・プログラミングの技術だけでなく、グループでのプログラム作成、プログラムの完成度に対する評価などの教育に適している。また、プログラムの技術を形として残し伝えていくことなどのメタな技術を実践することができる。これらの特徴により社会が要請するプログラマの能力と、大学の提供する教育のギャップを埋めることができると期待される。@@@Programming Education using PlayStation (Sony's Home Video Game Machine) is presented. By building a complete video game program, not only real-time programming skill but also group working capability and sense of completeness of the product can be achieved. Students are requested o establish meta technology such as technology transfer or making usable library. We hope to fill the gap between social requirements for programmers and university level education of programming.
収録刊行物
-
- 沖縄大学マルチメディア教育研究センター紀要 = The Bulletin of Multimedia Education and Research Center, University of Okinawa
-
沖縄大学マルチメディア教育研究センター紀要 = The Bulletin of Multimedia Education and Research Center, University of Okinawa (1), 13-21, 2000-03-31
沖縄大学マルチメディア教育研究センター
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050853796597076992
-
- NII論文ID
- 110000039105
-
- NII書誌ID
- AA11529250
-
- ISSN
- 13464264
-
- NDL書誌ID
- 5983435
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles