「電気電子工学専門実験B『フィードバック制御』」における「事前の困難度情報」と「内発的動機づけ」の関連性 ;The relationship between “task difficulty information” and “intrinsic motivation” in a subject “Feedback Control” of “Major Laboratories for Electrical and Electronic Engineering B”
書誌事項
- タイトル別名
-
- デンキデンシ コウガクセンモンジッケン B 「 フィードバックセイギョ 」 ニ オケル 「ジゼン ノ コンナンド ジョウホウ 」 ト 「 ナイハツテキ ドウキヅケ 」 ノ カンレンセイ
説明
type:KIT Progress;Departmental Bulletin Paper
「電気電子専門実験・演習 B『自動制御』」に代わり、令和 2 年度より「電気電子工 学専門実験 B『フィードバック制御』」が開講した。本論文では、前テーマの反省点と DX 教育を念頭に授業運営方針策定と教科書作成に取組んだ過程を紹介し、実際の授 業から得られた仮説をもとに策定し直された新方針が問題解決にどのように繋がった かを「事前の困難度情報」の影響低減への「内発的動機づけ」の重要性を取り上げ論じて いる。;A subject “Feedback Control” was launched in 2020 when “Major Laboratories for Electrical and Electronic Engineering B” replaced “Electrical and Electronic Engineering Major Lab/Exercises B”. We report how we created new textbook and educational guideline and improved them to enhance learning effect in accordance with a hypothesis. That reflects from the previous subject and our experiences through their actual practices and made us notice the importance of “intrinsic motivation” to reduce negative effects of “task difficulty information”.
identifier:20230301017
収録刊行物
-
- 工学教育研究;KIT progress
-
工学教育研究;KIT progress 31 157-166, 2023-03-01
金沢工業大学
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050858286632596992
-
- ISSN
- 13421662
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB