Explaining the Downfall of BlackBerry in the Smartphone Market: The Role of Leadership

書誌事項

タイトル別名
  • スマートフォン市場における BlackBerry の没落を説明する:リーダーシップの役割
  • スマートフォン シジョウ ニ オケル BlackBerry ノ チョウラク オ セツメイ スル

抄録

Businesses in technology often experience rapid disruptions as things tend to change very quickly, with a developing market and shifting trends. While this is has been a universal truth that has affected numerous businesses few have seen the dramatic fall that Research In Motion (later BlackBerry) saw in market share and value. The roots of the company go back to 1984, and their success started to take off just before the turn of the century. The drop in market share took a very short period of time, all within a few short years. There are a variety of reasons for the change in fortunes, from a changing marketplace. This paper will examine a few of those reasons primarily through the lens of corporate leadership.

市場の発展とトレンドの変化により、物事は非常に急速に変化する傾向があるため、テクノロジーのビジネスはしばしば急速な混乱を経験します。これは多くの企業に影響を与えてきた普遍的な真実ですが、Research In Motion(後のBlackBerry)が市場シェアと価値で見た劇的な下落を見た人はほとんどいません。同社のルーツは 1984 年にさかのぼり、その成功は今世紀の変わり目直前に始まりました。市場シェアの低下は非常に短い期間であり、すべて数年以内でした。変化する市場からの運命の変化にはさまざまな理由があります。このペーパーでは、主に企業のリーダーシップのレンズを通して、これらの理由のいくつかを検討します。

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050858319669671680
  • ISSN
    24347841
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10775/3808
  • 本文言語コード
    en
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB

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