スマートフォン依存傾向の変化と学校適応

書誌事項

タイトル別名
  • スマートフォン イソン ケイコウ ノ ヘンカ ト ガッコウ テキオウ
  • School Adjustment and Changes in Smartphone Dependency

この論文をさがす

説明

type:資料

スマートフォン依存傾向と学校適応に関する質問紙調査を、高校生約1,300 人を対象にして同一年度の6月と11月に合計2回実施した。2回の調査の結果から、スマートフォン依存傾向尺度得点の変化量を求め、変化量により高校生を4群化した。そして、学校適応に関する尺度得点をこの4群間で男女別に比較した。その結果、男女に共通して、スマートフォン依存傾向を強めた生徒に、学校へ行きたいという気持ちの低下がみられた。また、スマートフォン依存傾向を強めた女子生徒に関しては、学習適応の低下を示唆する結果も得られた。

A questionnaire survey on smartphone dependency and school adjustment was administered to approximately 1,300 high school students on 2 occasions, in June and November of the same school year. The results of the surveys were used to determine the change in participants' scores on a smartphone dependency scale, and the participants were divided into four groups according to the degree of change. The school adjustment scores of the

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ