Designing an Innovative and Agile PBL-Enhanced Social Entrepreneurship Program for University Students Collaborating with Local Stakeholders from the Glocal Perspective in the New Education Normal Paradigm
Bibliographic Information
- Other Title
-
- New Education Normalでの地域連携型未来創生モデルの開発・実践・研究 -SDGsの概念とディスラプティブなイノベーション力で展開する 地域連携型未来創生モデルのケーススタディ-
- New Education Normal デ ノ チイキ レンケイガタ ミライソウセイ モデル ノ カイハツ ・ ジッセン ・ ケンキュウ : SDGs ノ ガイネン ト ディスラプティブ ナ イノベーションリョク デ テンカイ スル チイキ レンケイガタ ミライソウセイ モデル ノ ケース スタディ
Search this article
Abstract
本稿では、本学での大学・地域連携を通して未来人財を育成することを教育目標とするサービスラーニングに焦点を当てて、ニューノーマル下でAuthenticな学びとマインドセット(Academic Integrity)を担保する高等教育パラダイム構築の提言とニューエデュケーションノーマル下でアクティブラーニング・アジャイルなチームで展開するPBL型のアントレプレナーの領域での未来型の学びとパイロットケース(サービスラーニング)のショーケースとしての授業運営の報告、その授業でのアセスメントの提案をおこなう。
This paper focuses on the course series “Service Learning”, which aims to cultivate future human resources through university-regional collaboration. It is proposed that paradigm construction guarantees authentic learning in higher education in the post Pandemic era. A pilot case study is also reported in the realm of Service Learning in PBL-model entrepreneurship, making use of active learning in agile entrepreneurial teams. Further, authentic assessment strategies in such courses are also proposed.
Journal
-
- Research Institute for Education, Kansai University of International Studies
-
Research Institute for Education, Kansai University of International Studies (16), 169-186, 2023-03-31
関西国際大学教育総合研究所
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050859293244582784
-
- NII Book ID
- AA12321947
-
- ISSN
- 18829937
-
- NDL BIB ID
- 032843966
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL