Arithmetical/Mathematical Thinking of High School Students with Light Intellectual Disability and Educational Guidance : Acquisition of Rough Calculation Through a Game-Based Class
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 高等部に在籍する軽度知的障害児の算数・数学的思考の実態と教育的指導のあり方 : ゲーム的授業と概数獲得
- コウトウブ ニ ザイセキ スル ケイド チテキ ショウガイジ ノ サンスウ ・ スウガクテキ シコウ ノ ジッタイ ト キョウイクテキ シドウ ノ アリカタ : ゲームテキ ジュギョウ ト ガイスウ カクトク
Search this article
Journal
-
- Regional studies : Tottori University journal of the Faculty of Regional Sciences
-
Regional studies : Tottori University journal of the Faculty of Regional Sciences 15 (3), 25-32, 2019-03-31
鳥取大学地域学部
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050859779481924352
-
- NII Article ID
- 120006644273
-
- NII Book ID
- AA12025489
-
- ISSN
- 13495321
-
- NDL BIB ID
- 030432127
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN