ミュージアムでフランス語を学ぶことを目的とした教材の分析:カルナヴァレ博物館を事例として

書誌事項

タイトル別名
  • Pedagogical Materials in Museums for French Language Learning: an Analitical Case Study of the Carnavalet Museum
  • ミュージアム デ フランスゴ オ マナブ コト オ モクテキ ト シタ キョウザイ ノ ブンセキ : カルナヴァレ ハクブツカン オ ジレイ ト シテ

この論文をさがす

抄録

This study focuses on language learning activities in museums and analyzes French pedagogical materials in the Carnavalet Museum, namely, (i) resources used to facilitate learning, (ii) the linguistic features of instruction to learners, and (iii) the socio-cultural knowledge embedded in learning activities. Results show, (i) maps, photographs, pictograms and illustrations are used to facilitate visual comprehension;(ii) the use of choice-type questions that can be answered by novice learners and second-person questions that encourage the learners’ self-expression; and(iii) knowledge of Paris’ geography, transport system, exhibits and social rules of the museum are found embedded in the process of engaging in French language learning activities.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ