Beyond COVID-19: Online Extensive Reading and Face-to-Face Classes

書誌事項

タイトル別名
  • COVID-19の向こう側 -オンライン多読教材と対面授業とその融合

この論文をさがす

抄録

type:研究論文

With the sudden move to online classes brought about by the COVID-19 pandemic in early 2020, much of Chubu University was forced to suddenly pivot from face-to-face to online learning methods. The Department of English Language and Culture was of course no different, and one of the biggest challenges the department faced in this way was its extensive reading curriculum. Before the pandemic, students came to the department's graded reader library and checked out physical books to read as an important part of first- and second-year students' general English coursework. With students unable to come to campus, the department had to quickly find and implement an online alternative. Fortunately, such an alternative was found,but it was difficult to determine the effect this change had on student engagement with the extensive reading assignment, or their learning outcomes as a result of taking part in it. In order to assess this new program, and to help make a decision about whether to continue an online program moving forward or to return to the traditional program that had been in use before, faculty of the Department of English Language and Culture conducted a study, focusing on student experiences with both the new online program and the traditional program. It was found that the move to an online program had no appreciable negative effect on student attitudes towards graded readers, or learning outcomes associated with its use, but that the online nature of the program had potential negative effects in terms

2020年初頭のCOVID-19パンデミックにより、中部大学の授業の多くは対面式からオンライン授業へ突然移行しオンライン学習法へ軸足を余儀なくされた。英語英米文化学科も同様にオンライン学習法へ移行し、同学科の直面した最大の課題のひとつは「多読カリキュラム」だった。パンデミック以前は、1.2年生の一般英語コースワークの重要な一環として、学生はグレーデッドリーダー図書館にて「Graded Readers」の本等を借りて「多読」が出来たが、パンデミック後は学生がキャンパスに来ることが出来なくなった為に同学科はオンラインによる代替え手段を早急に見つけそれを導入する必要に迫られた。幸い、そのような「代替え手段」は見つかったが、学生の多読課題への取り組みと多読課題に参加した学生の学習成果の結果にどのように影響を与えたかを判断する事は難しかった。その為、英語英米文化学科の教員は、この代替え手段を「新しいオンライン・プログラム」として評価し、今後もオンライン・プログラムを継続するか、以前から使用していた従来のプログラムに戻すかの判断材料とする為に「新しいオンライン・プログラム」と「従来のプログラム」の両方における学生の体験に焦点を当てた調査を実施した。その結果、新しいオンライン・プログラムは、学生の「Graded readers」に対する学習意欲や、それに関連した学習成果に大きなマイナスの影響を及ぼさなかったことが判明したが、同じ学科内の学生同士のつながりと人間関係の構築に

収録刊行物

  • 中部大学教育研究

    中部大学教育研究 23 15-21, 2023-12

    中部大学, 大学企画室高等教育推進部

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ