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- HAN Ayumi
- 東京大学大学院学際情報学府
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- ONO Shintaro
- 東京大学生産技術研究所 先進モビリティ研究センター(ITSセンター)
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- SASAKI Masato
- 東京大学大学院情報学環
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- IKEUCHI Katsushi
- 東京大学大学院情報学環
Bibliographic Information
- Other Title
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- 自転車の適確走行をガイドする路面マーカーによる実車実験
- 自転車の適確走行をガイドする路面マーカーによる実車実験 : 自転車向けシークエンスデザイン オプティカルドットシステム
- ジテンシャ ノ テッカク ソウコウ オ ガイド スル ロメン マーカー ニ ヨル ジッシャ ジッケン : ジテンシャ ムケ シークエンスデザイン オプティカルドット システム
- -自転車向けシークエンスデザイン オプティカルドットシステム-
- -Sequence Design ‘Optical Dot System'for Bicycle-
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Abstract
This paper reports Experiment for Bicycle Speed Control by Road Marking, “Optical Dot System (ODS)". ODS is developed by Han for improving safety to control speed of vehicle and is installed at the vertical curve section in MEX, Saitama-Omiya line since 2008. As the result, the drivers' autonomous stable speed control, has long-term effects of over the 4years9). In this experiment, ODS is re-designed on the basis of the cyclist, who has more direct driving braking, slower speed and wider visibility. By ten cyclists as the test subjects, it performed on 100m long section which tested on three type of road marking; ODS -Big and Small, Transversal-line and Plain. As the result, the driving speed has decreased by max. -11km/h and average -7km/h in the section with ODS. In other hand, section of Transversal-line was w/o any speed control effectiveness, same as Plain w/o pattern.
Journal
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- SEISAN KENKYU
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SEISAN KENKYU 65 (2), 223-228, 2013
Institute of Industrial Science The University of Tokyo
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204060711296
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- NII Article ID
- 130003368460
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- NII Book ID
- AN00127075
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- ISSN
- 18812058
- 0037105X
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- NDL BIB ID
- 024644901
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed