Reflection of driving dynamics to regional scale CO<sub>2</sub>emission model

  • HIRAI Hiroshi
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • HAYASHI Seiji
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • KANARI Shuichi
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • NAKANO Maya
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • KIMURA Shin
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • YONEZAWA Mitsuo
    一般財団法人日本自動車研究所エネルギー環境環境研究部
  • KUWAHARA Masao
    東北大学大学院情報科学研究科

Bibliographic Information

Other Title
  • 都市域スケールの排出量モデルにおける車両挙動の反映
  • トシイキ スケール ノ ハイシュツリョウ モデル ニ オケル シャリョウ キョドウ ノ ハンエイ

Search this article

Abstract

In the NEDO energy-saving ITS project, in order to make a regional area applicable to evaluation, the mesocopic CO2 emissions model (meso-EM) is developed. The input data of the meso-EM is the simplified running pattern to estimate CO2 emissions. A certain kind of ITS applications cause the change of the running pattern which is not reflected in the simplified running pattern. The change of the running pattern causes the change of CO2 emission. The methodology which enables the estimation of the change of CO2 emission at low cost for such ITS applications was proposed and verified, and it was confirmed that the estimation accuracy is high enough.

Journal

  • SEISAN KENKYU

    SEISAN KENKYU 65 (2), 109-112, 2013

    Institute of Industrial Science The University of Tokyo

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top