Proposal of Cooperative ITS for the Realization of Safe and Sustainable Transportation Society

  • SAKAI Koichi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • YOSHIDA Hidenori
    国土交通省(研究当時 次世代モビリティ研究センター)
  • OGUCHI Takashi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SUDA Yoshihiro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • IKEUCHI Katsushi
    マイクロソフト・リサーチ・アジア(研究当時 次世代モビリティ研究センター)
  • NAKANO Kimihiko
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • OISHI Takeshi
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • ONO Shintaro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SUZUKI Takahiro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター 東北大学未来科学技術共同研究センター
  • HIRASAWA Takayuki
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • WADA Kentaro
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SUGIMACHI Toshiyuki
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • ZHENG Rencheng
    東京大学生産技術研究所 次世代モビリティ研究センター
  • SHIMONO Keisuke
    東京農工大学(研究当時 次世代モビリティ研究センター)

Bibliographic Information

Other Title
  • 安全・持続可能な交通社会の実現に向けた協調ITSの提言
  • アンゼン ・ ジゾク カノウ ナ コウツウ シャカイ ノ ジツゲン ニ ムケタ キョウチョウ ITS ノ テイゲン

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Abstract

<p>This paper describes an overview of proposal, from a mid- and long-term“ academia” perspective, for the planning, design methodology, operational technologies and supporting social norms, systems and other nontechnology related conditions for the functions and performance that should be provided by infrastructure such as road and other mobility space, taking into consideration a future in which there will be dramatic changes in the performance and functions of diverse transport modes ranging from automobiles to pedestrians. The authors hope that this paper will serve as guidelines for the promotion of intelligent transport systems (ITS)that enable important matters and issues to be shared and considered when studying the approach to ITS and the future vision of ITS, in order to enable people from various perspectives including government, the private sector and research institutions to promote research and development, practical application and introduction based on a common frame of reference.</p>

Journal

  • SEISAN KENKYU

    SEISAN KENKYU 68 (6), 461-469, 2016

    Institute of Industrial Science The University of Tokyo

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