Current situation and future perspective on information literacy through Information Literacy Competency Standards for Higher Education(<Special feature>Information literacy)
-
- HYODO Kenshi
- Information Technology Infrastructure Division, Information System Department, Kyushu University, Central Library of Kyushu University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 米国における情報リテラシー教育の現状と展望 : ACRL高等教育のための情報リテラシー能カ基準を中心に(<特集>情報リテラシー)
- 米国における情報リテラシー教育の現状と展望 : ACRL高等教育のための情報リテラシー能力基準を中心に
- ベイコク ニ オケル ジョウホウ リテラシー キョウイク ノ ゲンジョウ ト テンボウ : ACRL コウトウ キョウイク ノ タメ ノ ジョウホウ リテラシー ノウリョク キジュン オ チュウシン ニ
Search this article
Abstract
Focusing on Information Literacy Competency Standards for Higher Education by ACRL, Author overview the discussion on Information Literacy. Author also pays attention to the White Paper titled Intersections of Scholarly Communication and Information Literacy.
Journal
-
- The Journal of Information Science and Technology Association
-
The Journal of Information Science and Technology Association 64 (1), 15-21, 2014
Information Science and Technology Association, Japan
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204176175872
-
- NII Article ID
- 110009686622
-
- NII Book ID
- AN10005857
-
- ISSN
- 21898278
- 09133801
-
- NDL BIB ID
- 025150203
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Allowed