Information literacy education activities in American university libraries : case study of Harvard University libraries etc(<Special feature>Information literacy)

Bibliographic Information

Other Title
  • アメリカの大学図書館における情報リテラシー教育活動 : ハーバード大学等の事例から(<特集>情報リテラシー)
  • アメリカの大学図書館における情報リテラシー教育活動--ハーバード大学等の事例から
  • アメリカ ノ ダイガク トショカン ニ オケル ジョウホウ リテラシー キョウイク カツドウ ハーバード ダイガク トウ ノ ジレイ カラ

Search this article

Abstract

The author spent one year at the Harvard-Yenching Library on an internship beginning in March 2007. He observed a number of orientations and instruction classes at Harvard University, University of Massachusetts Amherst, and other university libraries in the U.S. This article describes some cases of information literacy education activities and points out the differences and similarities between Japan and the U.S. Both American and Japanese university libraries encounter similar difficulties in their activities. Meanwhile, they utilize web technology and digital media, and build communication with users through their activities.

Journal

Citations (1)*help

See more

References(16)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top