高校生の世界イメージ形成について : 間接情報の影響に着目した地理教育の課題

書誌事項

タイトル別名
  • Development of High School Students' Impression of the World : The Discussion for Geography Education Focusing on the Impact of Indirect Information
  • フォーラム 高校生の世界イメージ形成について--間接情報の影響に着目した地理教育の課題
  • フォーラム コウコウセイ ノ セカイ イメージ ケイセイ ニ ツイテ カンセツ ジョウホウ ノ エイキョウ ニ チャクモク シタ チリ キョウイク ノ カダイ

この論文をさがす

抄録

This paper revealed how high school students' impression of the world is formed based on attitude by the survey and textbook analysis data, focusing on the impact of indirect information. The U.S., major European countries, e.t.c. form high school students' impression of the world. The countries are classified by the students in consideration of whether they are developed or developing countries, and whether they are neighboring countries of Japan. Countries around the world are thereby given a certain rating, which an impression of the world is created by. Finally issues of geography education were discussed.

収録刊行物

  • 地理科学

    地理科学 61 (2), 96-110, 2006

    地理科学学会

参考文献 (33)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ