書誌事項
- タイトル別名
-
- A Simple Solution of Occlusion Problem in Augmented Reality and its Application for Interaction
- カクチョウ ゲンジツカン ニ オケル オクルージョン モンダイ ノ カンベン ナ カイケツ シュホウ ト ソノ インタラクション エ ノ オウヨウ
この論文をさがす
説明
In this paper, we propose a simple solution of the occlusion problem in Augmented Reality(AR). In a desktop AR system, virtual objects are sometimes drawn on a user's hand even if the hand is closer to the user than the virtual objects. In interactive applications, this becomes a problem because the users cannot view their own hands during the interaction. Our method simply compares the input image with a pre-stored marker image and extracts the hand regions. We also implemented an interaction method by using the result of hand extraction. Experimental results show that this interaction method is more natural than the traditional GUI method in a desktop AR environment.
収録刊行物
-
- 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
-
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 9 (4), 387-395, 2004
特定非営利活動法人 日本バーチャルリアリティ学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204463219584
-
- NII論文ID
- 110008746956
-
- NII書誌ID
- AA11448578
-
- ISSN
- 24239593
- 1344011X
-
- NDL書誌ID
- 7213370
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- Crossref
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可