三次元インタラクティブ環境でのキャラクタ間インタラクションにおける即応的なキャラクタ制御アーキテクチャ(<特集>VRソフトウェア)

書誌事項

タイトル別名
  • Reactive character control architecture for character-character interactions in 3D interactive environments
  • 三次元インタラクティブ環境でのキャラクタ間インタラクションにおける即応的なキャラクタ制御アーキテクチャ
  • 3ジゲン インタラクティブ カンキョウ デ ノ キャラクタ カン インタラクション ニ オケル ソクオウテキ ナ キャラクタ セイギョ アーキテクチャ

この論文をさがす

説明

Character-character interactions such as handshake and kiss are effective communication methods for expressing emotions of users who control characters as their avatars. However in most virtual environments characters are indirectly controlled as autonomous agents by commanding high-level tasks. In this paper, we propose a new control architecture for characters to react to various situations that could be caused by users during character-character interactions in interactive environments.

収録刊行物

被引用文献 (2)*注記

もっと見る

参考文献 (29)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ