超音速機形態の前縁・後縁フラップの複合効果による揚抗比の改善について

  • 郭 東潤
    航空宇宙技術研究所次世代超音速機プロジェクトセンター
  • 宮田 勝弘
    東京大学大学院 現 日本航空(株)
  • 野口 正芳
    航空宇宙技術研究所次世代超音速機プロジェクトセンター
  • 李家 賢一
    東京大学工学系研究科航空宇宙工学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Lift-to-Drag Ratio Improvement of a Supersonic Transport with Leading-Edge and Trailing-Edge Flaps
  • チョウオンソクキ ケイタイ ノ ゼンエン コウエン フラップ ノ フクゴウ コウカ ニ ヨル ヨウコウヒ ノ カイゼン ニ ツイテ

この論文をさがす

抄録

Wind tunnel tests were conducted to investigate aerodynamic characteristics of a Supersonic Transport (SST) model with leading-edge and trailing-edge flaps. Force and surface pressure measurements were performed for the SST model either with leading-edge flaps or with trailing-edge flaps deflected and for the model with all the flaps deflected. The lift-to-drag ratio (L/D) can be improved by the leading-edge flap deflection. When the trailing-edge flap is deflected modestly, the L/D is also improved. According to the measured results, the best improvement of the L/D is attained when the leading-edge and trailing-edge flaps are deflected at the same time. This paper discusses how the combination of leading-edge and trailing-edge flaps improves the wing performance.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (7)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ