長時間連続移動環境下でのバリアフリー施策の社会経済性評価と評価性能向上に資する新しいコミュニケイション手法の研究

  • 西山 敏樹
    慶應義塾大学大学院(SFC)政策·メディア研究科
  • 片岡 正昭
    慶應義塾大学大学院(SFC)政策·メディア研究科
  • 有澤 誠
    慶應義塾大学大学院(SFC)政策·メディア研究科

書誌事項

タイトル別名
  • The Economical Valuation of a Policy on a Barrier-free System Involved When It Takes Long to Go from One Place to Another and Research into the New Communication Method Contributing to Objective Valuation
  • チョウジカン レンゾク イドウ カンキョウ カ デ ノ バリアフリー シサク ノ シャカイ ケイザイセイ ヒョウカ ト ヒョウカ セイノウ コウジョウ ニ シスル アタラシイ コミュニケイション シュホウ ノ ケンキュウ

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抄録

These days it’s necessary to expand a non-barrier transportation environment. But the managerial state of transportation companies is getting worse and worse. Therefore, it’s important to measure citizens’ objective “Willingness to Pay” for removing barriers. It can be measured objectively through the adoption of “Contingent Valuation Method” in environmental economics. But, in addition to the typical method of using questionnaires, citizens have wanted “group interview”, “senior simulator” and “watching visual contents which make them understand the effectiveness of improvements” in the process of judgment. We surveyed how these three methods affect the objective “Willingness to Pay”. From the survey, we found that including “group interview”, “senior simulator” in the process is more effective for recognizing more objective “Willingness to Pay”.

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参考文献 (11)*注記

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