書誌事項
- タイトル別名
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- A Method of Story Generation for Creating “Surprise” Using “Gap Techniques”
- 「ギャップ技法」を利用して「驚き」を作り出すストーリー生成の方法 : テーブルトークロールプレイングゲームに基づく物語自動生成ゲームへの一アプローチ
- 「 ギャップ ギホウ 」 オ リヨウ シテ 「 オドロキ 」 オ ツクリダス ストーリー セイセイ ノ ホウホウ : テーブルトークロールプレイングゲーム ニ モトズク モノガタリ ジドウ セイセイ ゲーム エ ノ イチ アプローチ
- ―テーブルトークロールプレイングゲームに基づく物語自動生成ゲームへの一アプローチ―
- An Approach to an Automatic Narrative Generation Game Based on Table-talk Role Playing Games
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説明
The Table-talk Role Playing Game (TRPG) is an analog game. This game progresses by repeating acts of speech between a Game Master (GM) and a Player (PL). The GM progresses a story based on a framework they have prepared. The progression of the story, however, is often changed by the PL. This gap between the planed story and actual story surprises the GM and thus changes the progression of the story. The authors of the present study focus on this observation and have produced a mechanism for generating a story with a surprise element using the model of a story generation in TRPG. In this paper, we prepared for this gap using a technique for the creation of the story and researched the relations between this gap and the act of surprising,using a questionnaire. Results showed that the surprise element was related to this gap. Using the aforementioned technique, we will develop a story generation mechanism for a range of story generation scenarios, to be used in automatic story generation games in the future.
収録刊行物
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- 認知科学
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認知科学 24 (3), 410-434, 2017
日本認知科学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204483899520
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- NII論文ID
- 130006407246
- 40021435385
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- NII書誌ID
- AN1047304X
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- ISSN
- 18815995
- 13417924
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- NDL書誌ID
- 028765288
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可