プレゼンテーションの実施によるアウトカムズ評価の新しい試み

書誌事項

タイトル別名
  • A New Trial of Outcomes Assessment Based on Presentation Practice

この論文をさがす

抄録

Outcomes assessment based on presentation practice is newly schemed out in this paper. In this assessment, not only teachers but students contribute to the evaluation of a few items concerning both the substance and the skill of presentation. Practicing the presentation assessment steadily enhanced the ability of students' presentation and their ability of assessment. This paper intro duces examples of the results taken from the design courses of "Practice of Elementary Creation", "Creation Laboratory" and "Graduation Thesis".

収録刊行物

  • 工学教育

    工学教育 50 (5), 47-53, 2002

    公益社団法人 日本工学教育協会

被引用文献 (2)*注記

もっと見る

参考文献 (5)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390001204494433792
  • NII論文ID
    10009987574
  • NII書誌ID
    AN10486063
  • DOI
    10.4307/jsee.50.5_47
  • ISSN
    18810764
    13412167
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

問題の指摘

ページトップへ