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- 濱野 哲也
- 大阪府立大学大学院
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- KAMBISSERI Roby
- 大阪府立大学大学院
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- 池田 良穂
- 大阪府立大学工学部
書誌事項
- タイトル別名
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- A New Approach to Damage Stability Rule (2nd Report) : Experiments to Identify the Motion Characteristics of Damaged Ships
- 損傷時復原性規則への新しいアプローチ(第2報)損傷船舶の運動性能に関する実験結果
- ソンショウジ フクゲンセイ キソク エ ノ アタラシイ アプローチ ダイ 2ホ
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説明
This paper contains the study on the static and dynamic effects of flooded water on the stability of damaged ships. Model experiments with different amounts of water in its compartments and with a damage hole are carried out to find the influence of the water inside the ship and a damage hole on the motion and damping of ships. These experiments show that the effect of flooded water on the roll motion of ships is to reduce the amplitudes at reasonance due to increase of the roll damping. The damping is found to be more for the upper-deck flooding than for the below-deck flooding. In some upper-deck flooding cases, quasi-static heel, which is time average roll angle, is observed and is different from static heel in calm water.
収録刊行物
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- 関西造船協会誌
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関西造船協会誌 228 (0), 143-148, 1997
公益社団法人 日本船舶海洋工学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204494872448
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- NII論文ID
- 110003872178
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- NII書誌ID
- AN00349587
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- ISSN
- 2433104X
- 03899101
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- NDL書誌ID
- 4343356
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可