特論-8 社内ベンチャーから創出されたイノベーション - NTTデータイントラマートの誕生経緯

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タイトル別名
  • Innovation from the In-House Venture Project : Birth Story of NTT DATA INTRAMART CORPORATION
  • 社内ベンチャーから創出されたイノベーション--NTTデータイントラマートの誕生経緯
  • シャナイ ベンチャー カラ ソウシュツサレタ イノベーション NTT データ イントラマート ノ タンジョウ ケイイ

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抄録

NTT DATA INTRAMART CORPORATION, a middleware package vendor which develops and markets "intra-mart" software package for enterprise Webs system, first started as an in-house venture project of NTT DATA Corporation in 1998, and became an independent company in 2000. Since start-up, the company has sold the package to more than 1700 companies, and recently listed on the Mothers market of Tokyo Stock Exchange on June 7, 2007. This article describes not only the business and technical aspect of the company and its product, but also its entrepreneurial process to cultivate innovative corporate culture in the in-house venture project to finally become a public company.

収録刊行物

  • 品質

    品質 37 (3), 270-274, 2007

    一般社団法人 日本品質管理学会

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