Development of Dual Clutch Transmission for Truck

  • Ogi Osamu
    三菱ふそうトラック・バス(株)駆動系設計部
  • Shirasawa Toshikuni
    三菱ふそうトラック・バス(株)駆動系設計部
  • Kumazawa Atsushi
    三菱ふそうトラック・バス(株)パワートレーン電子システム設計部
  • Miyasaka Mitsuyoshi
    三菱ふそうトラック・バス(株)動力性能実験部
  • Ono Morikazu
    三菱ふそうトラック・バス(株)パワートレーン実験部

Bibliographic Information

Other Title
  • トラック用デュアルクラッチトランスミッションの開発
  • トラックヨウ デュアルクラッチトランスミッション ノ カイハツ

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Abstract

To achieve environmental performance and easy drive at the same time, many types of Automated Manual Transmission (AMT) for trucks & buses have been developed and evolved. However, AMT has a fundamental disadvantage. That is the torque interruption while changing the gear and it reflects on driver's feeling as a sense of Jerk/shock. To overcome this, Dual Clutch Transmission (DCT), that overcomes the past issue for the trucks & buses, was put to practical use for the first time in the world and has been installed in light duty truck.

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