書誌事項
- タイトル別名
-
- Proposal and Test Run of Wheel Slip Stabilizing Control
- クウテン アンテイカ セイギョ ノ テイアン オヨビ ゲン シャ シケン ケンショウ
この論文をさがす
抄録
<p>This paper proposes and demonstrates a novel slip stabilizing control method for electric railway vehicles to achieve both high acceleration and riding comfort. The method stabilizes wheel velocity during wheel slips and avoids diverging of wheel slipping that can cause vibrations, noises or wheel and rail damage. The method also achieves slower re-adhesion with less longitudinal shock. The test run results show that the method achieves both higher acceleration and better riding comfort than the conventional re-adhesion control method.</p>
収録刊行物
-
- 電気学会論文誌D(産業応用部門誌)
-
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 138 (2), 91-98, 2018
一般社団法人 電気学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001204659493760
-
- NII論文ID
- 130006329438
-
- NII書誌ID
- AN10012320
-
- ISSN
- 13488163
- 09136339
-
- NDL書誌ID
- 028846778
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可