書誌事項
- タイトル別名
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- Game Theory for Computer Scientist—Mechanism Design (Advanced)—
- チュートリアル 『 ケイサンキ カガクシャ ノ タメ ノ ゲーム リロン ニュウモン 』 シリーズ(ダイ4カイ)メカニズムデザイン(オウヨウヘン)
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抄録
This tutorial focuses on designing a mechanism that achieves a socially desirable outcome or a goal of the designer that arises from some practical demands, as several advanced topics on <IT>mechanism design</IT> theory. We first briefly explains the theory of combinatorial auctions via the most well-known Vickrey-Clarke-Groves mechanism. Second, as an example that designs a new mechanism for a practical demand, we introduce false-name bids and illustrate how we improve a trivial robust mechanism against false-name bids. Furthermore, we explore models and several theoretical results on mechanisms of a keyword auction and a two-sided matching as other well-known topics of mechanism design theory.
収録刊行物
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- コンピュータ ソフトウェア
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コンピュータ ソフトウェア 30 (1), 1_34-1_52, 2013
日本ソフトウェア科学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001204737167232
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- NII論文ID
- 10031138249
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- NII書誌ID
- AN10075819
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- NDL書誌ID
- 024252573
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- ISSN
- 02896540
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可