USE OF WALL SPACE IN AND AROUND CLASSROOMS IN SPECIAL-NEEDS SCHOOLS FOR CHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIES

Bibliographic Information

Other Title
  • 知的障害特別支援学校における教室の掲示空間利用
  • 知的障害特別支援学校における教室の掲示空間利用 : 特別支援学校における情報伝達手段としての教室計画に関する研究(その1)
  • チテキ ショウガイ トクベツ シエン ガッコウ ニ オケル キョウシツ ノ ケイジ クウカン リヨウ : トクベツ シエン ガッコウ ニ オケル ジョウホウ デンタツ シュダン ト シテ ノ キョウシツ ケイカク ニ カンスル ケンキュウ(ソノ 1)
  • Research on the plan of classrooms as means of information dissemination in special-needs schools Part 1
  • 特別支援学校における情報伝達手段としての教室計画に関する研究 その1

Search this article

Abstract

In this study, the area and contents of notices and posters on the walls in and around classrooms were surveyed in 6 special-needs schools for children with intellectual disabilities. It was found that 1) the area of notices and posters is different among schools, 2) the area of notices and posters related to school life in classes for children with autism is smaller than that in typical classes or that in classes for children with severe and multiple disabilities, whereas the area of notices and posters related to each subjects is not much different between classes.

Journal

Citations (1)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top