遊休内港地区の漸進的再生に関する研究

  • 大森 文彦
    東京急行電鉄(株) 修士(工学)
  • 黒瀬 武史
    東京大学大学院工学系研究科都市工学専攻 助教・修士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • STUDY ON THE INCREMENTAL REGENERATION OF UNUTILISED INNER HARBOUR AREAS
  • 遊休内港地区の漸進的再生に関する研究 : 顕著な歴史的価値を有さない港湾施設を活用した事例を対象として
  • ユウキュウ ナイコウ チク ノ ゼンシンテキ サイセイ ニ カンスル ケンキュウ : ケンチョ ナ レキシテキ カチ オ ユウサナイ コウワン シセツ オ カツヨウ シタ ジレイ オ タイショウ ト シテ
  • - Based on the survey of the conversion of the not highly historical valued harbour facilities -
  • -顕著な歴史的価値を有さない港湾施設を活用した事例を対象として-

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抄録

This study aims to clarify the process of the incremental regeneration of unutilised inner harbour areas in Japan. The way of gradual regeneration in inner harbour areas by renovating the old warehouses is being developed in the several ports in Japan recently. These examples (Tokushima-Komatsushima Port, Hiroshima Port, Oita Port) are characterized in the long-term conversion of the not highly historical valued harbour facilities and the cooperation between private companies, NPO and public sectors. Staged regeneration can reveal potentials of attracting people in inner harbour areas and stakeholders play their roles on enhancing the amenity of people's spending time there. Especially, developing the public spaces on seashore by public sectors is important for chaging the usage on piers.

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