立地環境および利用者傾向が行動分布に与える影響<br>行動観察調査からみたカフェのサードプレイス利用分析 -その1-

  • 畠山 雄豪
    早稲田大学人間総合研究センター 招聘研究員・博士(工学)
  • 丹羽 由佳理
    東京理科大学理工学部建築学科 助教・博士(環境学)
  • 佐野 友紀
    早稲田大学人間科学学術院 教授・博士(工学)
  • 菊池 雄介
    早稲田大学大学院 人間科学研究科 修士(人間科学)
  • 佐藤 泰
    早稲田大学大学院 人間科学研究科 修士(人間科学)

書誌事項

タイトル別名
  • INFLUENCE ON USER'S BEHAVIOR AND LOCATION CONDITIONS<br>Analysis of the cafe user as “the third place” by observation research (Part1)
  • 立地環境および利用者傾向が行動分布に与える影響 : 行動観察調査からみたカフェのサードプレイス利用分析(その1)
  • リッチ カンキョウ オヨビ リヨウシャ ケイコウ ガ コウドウ ブンプ ニ アタエル エイキョウ : コウドウ カンサツ チョウサ カラ ミタ カフェ ノ サードプレイス リヨウ ブンセキ(ソノ 1)
  • INFLUENCE ON USER'S BEHAVIOR AND LOCATION CONDITIONS<br>Analysis of the cafe user as &ldquo;the third place&rdquo; by observation research (Part1)

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抄録

 The purpose of this research was to explore the influence on user's behavior by conditions of location. The analysis of the cafe user as “The Third Place” can be understood by observation research. The Third Place proposed by Ray Oldenburg means originally the social surroundings separate from the two usual social environments of home and the workplace, but the cafe in Japan advertise as third place meaning private working spots. By grasping the influence on user's behavior in the cafe through not only the Third Place was mainly conversation proposed by Oldenburg but private working in the cafe, it was cleared that the conditions of location and the ratio of property have effect on actions of use as the Third Place.

収録刊行物

被引用文献 (5)*注記

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