A New Direction of Media Literacy Education in Japanese Language Instruction : Aiming at the Transformation of Students' Critical Stance through the Interaction between Micro and Macro Aspects

Bibliographic Information

Other Title
  • 国語科におけるメディア・リテラシー教育の新たな位置づけ : ミクロ的な視点とマクロ的な視点との相互作用による批判形態の変容に向けて
  • 国語科におけるメディア・リテラシー教育の新たな位置づけ--ミクロ的な視点とマクロ的な視点との相互作用による批評形態の変容に向けて
  • コクゴカ ニ オケル メディア リテラシー キョウイク ノ アラタ ナ イチヅケ ミクロテキ ナ シテン ト マクロテキ ナ シテン ト ノ ソウゴ サヨウ ニ ヨル ヒヒョウ ケイタイ ノ ヘンヨウ ニ ムケテ

Search this article

Abstract

The present paper proposes a new direction for media literacy education in Japanese Language instruction. Recently, discussion concerning media literacy education has become more common. However, the location of media literacy education in Japanese Language Instruction is not clear yet. As a result, many reports of teaching practice show a confused state of affairs in this field. To improve this situation, I focused on "Relations between the ego and the author of information" and "Criticism". This model is considered to be the basis of the entire study activity.

Journal

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top