書誌事項
- タイトル別名
-
- EFFECTS OF TERRACED CLASSROOM THERMAL ENVIRONMENT ON STUDENTS' PSYCHOLOGICAL SENSATIONSAND CONCENTRATION LEVELS<br>- Spatiotemporal analysis through measurements, CFD analysis, and questionnaire survey -
- 階段教室における温熱環境が学生の心理と集中力に及ぼす影響 : 環境実測・数値流体解析・質問紙調査による時空間分析
- カイダン キョウシツ ニ オケル オンネツ カンキョウ ガ ガクセイ ノ シンリ ト シュウチュウリョク ニ オヨボス エイキョウ : カンキョウ ジッソク ・ スウチ リュウタイ カイセキ ・ シツモンシ チョウサ ニ ヨル ジクウカン ブンセキ
この論文をさがす
説明
The study examined the effects of the thermal environment in a terraced classroom on students' psychological sensations and concentration. The classroom thermal environment was continuously measured during 90-min lectures in May 2013. Students were asked to complete a questionnaire on their psychological sensations and concentration every 15 min during the lectures. Objective measurement data and subjective questionnaire data were analyzed. Results show that spatiotemporal heterogeneity of the classroom thermal environment was likely an important factor in students' psychological sensations and concentration.
収録刊行物
-
- 日本建築学会環境系論文集
-
日本建築学会環境系論文集 80 (710), 339-349, 2015
日本建築学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205200533888
-
- NII論文ID
- 200000404898
- 130005069936
-
- NII書誌ID
- AA11830377
-
- ISSN
- 1881817X
- 13480685
-
- NDL書誌ID
- 026312686
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可