書誌事項
- タイトル別名
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- OPTIMIZATION OF MODEL COEFFICIENTS FOR DIFFERENT CONFIGURATIONS AND DENSITIES OF CAR MOLDS
- ジドウシャ ノ ケイジョウ ミツド オ ヘンカ サセタ バアイ ノ モデル ケイスウ ノ サイテキチ ノ ヘンカ ソウコウ スル ジドウシャグン ノ リュウタイ リキガクテキ コウカ オ サイゲン スル タメ ノ CFD モデル ノ カイハツ ソノ 1
- Development of CFD model for reproducing aerodynamic effects of moving automobiles (Part 1)
- 走行する自動車群の流体力学的効果を再現するためのCFD モデルの開発(その1)
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抄録
The aim of this study is to develop a simulation method for predicting the wind environment and turbulent diffusion process, which are affected by moving automobiles within the real situation of urban street canyon. In this study, a simulation method to reproduce the aerodynamic effects generated from the moving automobiles based on the methodology of canopy models, namely ‘Vehicle Canopy Model’, was developed. Furthermore, a series of wind tunnel measurements of flow over car-shaped roughness elements and the drag forces caused by the roughness with different configurations and densities were carried out. By comparing the results of CFD predictions of the developed ‘Vehicle Canopy Model’ with experimental data, the accuracy of the developed model was examined.
収録刊行物
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- 日本建築学会環境系論文集
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日本建築学会環境系論文集 76 (667), 831-837, 2011
日本建築学会
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205201498112
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- NII論文ID
- 130004937030
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- NII書誌ID
- AA11830377
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- ISSN
- 1881817X
- 13480685
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- NDL書誌ID
- 11227120
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可