SHAKING TABLE TEST ON PILE SLAB TRACK OF GEOGRID REINFORCED SOIL EMBANKMENT

  • MORINO Tatsuya
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構,設計技術部
  • MARUYAMA Osamu
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構,設計技術部
  • YONEZAWA Toyoji
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構,設計技術部
  • AOKI Hifumi
    株式会社レールウェイエンジニアリング,技術部
  • KOJIMA Kenichi
    財団法人鉄道総合技術研究所,構造物技術研究部
  • SAKAMOTO Hiroaki
    財団法人鉄道総合技術研究所,構造物技術研究部

Bibliographic Information

Other Title
  • ジオテキスタイルで補強したパイルスラブ式盛土の振動台実験
  • ジオテキスタイル デ ホキョウ シタ パイルスラブシキ モリツチ ノ シンドウダイ ジッケン

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Abstract

In the embankment for the slab track of Shinkansen, there are a lot of restrictions and it influences the construction cost for the improvement of the seismic effeciency and the decrease of maintenance. The expansion that material of the embankment is applied and the development of the method that rapid construction is possible were needed to construct more economical embankment. Then, we have developed pile slab track soil embankment that reinforced by geogrid against material with a lot of fine-grained soil etc, and supported concrete roadbed by piles with soil stabilization. We define the seismic behavior, response, and subsidence properties etc, from shaking table test and report the effect of material reinforced embankment and piles with soil stabilization.

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