地盤改良杭で軌道面を支持する補強盛土構造の地震時挙動

  • 坂本 寛章
    西日本旅客鉄道株式会社,構造技術室
  • 小島 謙一
    公益財団法人鉄道総合技術研究所,構造物技術研究部
  • 森野 達也
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設設備支援機構,設計技術部
  • 米澤 豊司
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構
  • 丸山 修
    独立行政法人鉄道建設・運輸施設設備支援機構,設計技術部
  • 青木 一二三
    株式会社レールウェイエンジニアリング,技術部

書誌事項

タイトル別名
  • SEISMIC PERFORMANCE OF REINFORCED SOIL EMBANKMENT WITH PILE SLAB TRACK
  • ジバン カイリョウ クイ デ キドウメン オ シジ スル ホキョウ モリツチ コウゾウ ノ ジシンジ キョドウ

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抄録

In the embankment for the slab track of Shinkansen, there is a severe restriction of allowable settlement to preserve required performance. On the other hand, the construction method that expands the applicability of embankment material is needed to construct more economical embankment. Then we have developed the pile slab track soil embankment that is reinforced with geogrid against material with a lot of fine-grained soil, and can reduce settlement of concrete roadbed with soil foundation piles. We report the result of examination about the reinforcement effect of reinforcement material of embankment and soil foundation piles through shaking table tests.

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被引用文献 (1)*注記

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