Practical Study on Scratch Programming Lessons for Elementary School Students : Rethinking Programming Education at Elementary School(Paper on Educational Practice research)

Bibliographic Information

Other Title
  • Scratchを用いた小学校プログラミング授業の実践 : 小学生を対象としたプログラミング教育の再考(教育実践研究論文)
  • Scratchを用いた小学校プログラミング授業の実践--小学生を対象としたプログラミング教育の再考
  • Scratch オ モチイタ ショウガッコウ プログラミング ジュギョウ ノ ジッセン ショウガクセイ オ タイショウ ト シタ プログラミング キョウイク ノ サイコウ

Search this article

Abstract

We designed and practiced 26 hours programming lessons for 4th graders using Scratch. All students who participated in the class created varieties of works with programming commands for controlling objects and repeating. More than 80% of them used commands for discriminant procedure of key inputs and conditional branching. Through the practice, we found this Scratch based lessons at elementary school suited to the introduction for programming education.

Journal

Citations (2)*help

See more

References(8)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top