- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
The Study on the Relationship between Teacher Efficacy, Burnout and Change in Degree of Cooperation with Parents accompanying Personnel Reassignment
-
- CHOSHI Daisuke
- Center for Research and Development of Higher Education, The University of Tokyo
-
- WAKIMOTO Takehiro
- Graduate School of Education, Yokohama National University
-
- SANUI Yasutomo
- Life is Tech, Inc.
-
- NAKAHARA Jun
- Center for Research and Development of Higher Education, The University of Tokyo
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 異動にともなう保護者との関係性の変化と教師効力感・バーンアウトとの関係に関する研究
- イドウ ニ トモナウ ホゴシャ ト ノ カンケイセイ ノ ヘンカ ト キョウシ コウリョクカン ・ バーンアウト ト ノ カンケイ ニ カンスル ケンキュウ
Search this article
Description
<p> 本研究は,異動が教員にもたらす影響について分析を行う.特に,保護者との関係性に着目し,保護者との関係性に関する認識が異なる(あるいは同等な)学校間を異動することが,教員にどのような違いをもたらすかを分析する.本研究では,ある自治体における中学校教員に質問紙調査を行い,上記の点に関する分析を行った.その結果,異動のあり方によって,学級経営に関する効力感や,校務分掌に関する効力感,また,達成感の後退などのバーンアウトの指標に有意な差異が生じていることがわかった. </p>
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 41 (Suppl.), 165-168, 2018
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205228654976
-
- NII Article ID
- 130006407884
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 028863758
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed