Process Monitoring Environment for Reality-based Software Development Practice Based on Comparison among Student Groups(Paper on Educational Practice Research,<Special Issue>Development of Learning and Educational Technologies)

Bibliographic Information

Other Title
  • 実践的ソフトウェア開発演習支援のためのグループ間比較にもとづくプロセスモニタリング環境(教育実践研究論文,<特集>学習・教育支援のための技術開発)
  • 実践的ソフトウェア開発演習支援のためのグループ間比較にもとづくプロセスモニタリング環境
  • ジッセンテキ ソフトウェア カイハツ エンシュウ シエン ノ タメ ノ グループ カン ヒカク ニ モトヅク プロセス モニタリング カンキョウ

Search this article

Abstract

This paper proposes a new Project-based Learning (PBL) environment for software engineering education. In the proposed environment, teachers can easily monitor values of several metrics, which measure product or process status for each student group, and compare these values between the groups. We confirmed through test-classes that the proposed environment enabled us to better advise and assist groups.

Journal

Citations (4)*help

See more

References(16)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top