A Study on Ship Life Cycle Value Maximization with Flexible Design considering Real Option

  • Hiekata Kazuo
    東京大学大学院 新領域創成科学研究科
  • Mitsuyuki Taiga
    東京大学大学院 工学系研究科
  • Moser Bryan
    Massachusetts Institute of Technology
  • Yamato Hiroyuki
    国立研究開発法人 海上・港湾・航空技術研究所 東京大学大学院 新領域創成科学研究科(研究当時)
  • Saito Tomoki
    東京大学大学院 新領域創成科学研究科(研究当時)
  • Wanaka Shinnosuke
    東京大学大学院 新領域創成科学研究科

Bibliographic Information

Other Title
  • リアルオプションを導入した船舶のライフサイクル価値向上に関する研究
  • リアルオプション オ ドウニュウ シタ センパク ノ ライフサイクル カチ コウジョウ ニ カンスル ケンキュウ

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Abstract

<p>In shipbuilding, typically the design objective is based on technical performance of the system at a given operational profile. This paper proposes a methodology to improve life cycle value of target ships by introducing a real option approach. The proposed methodology can consider options of repairs and retrofits in a dockyard very early, during conceptual ship design. A proposed flexible design is evaluated by using a ship performance simulator and a wide range of market fluctuation scenarios generated by the Monte-Carlo method. This methodology was applied to the case study of Very Large Crude Carrier (VLCC) life cycle value evaluation. The result shows that flexible design including real options can significantly aid in consideration of market fluctuation scenarios in comparison with recent typical design optimization approaches.</p>

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