ネットワークの分割と連続体近似による交通量配分

  • 飯田 恭敬
    社団法人 土木学会 京都大学 工学部交通土木工学教室
  • 朝倉 康夫
    社団法人 土木学会 愛媛大学 工学部土木工学教室
  • 楊 海
    社団法人 土木学会 京都大学大学院

書誌事項

タイトル別名
  • TRAFFIC ASSIGNMENT BY NETWORK DECOMPOSITION AND CONTINUUM APPROXIMATION
  • ネットワーク ノ ブンカツ ト レンゾクタイ キンジ ニ ヨル コウツウリョウ

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抄録

This paper proposes a traffic assignment method employing the concept of network decomposition and continuum approximation. The whole network is decomposed into many small elements and the detailed network in each element is aggregated and approximated as a continuum. Each element is altered by a hypothetic link, and the relation between average travel time and traffic volume through an element is described by element performance function. Using this approximation, the scale of concerned network is reduced and the calculation cost of the User Equilibrium assignment can be greatly saved. Numerical examples show the stability of the estimated parameters of the element performance function and the availability of the proposed approximation method.

収録刊行物

  • 土木学会論文集

    土木学会論文集 1991 (425), 165-174, 1991-01-20

    公益社団法人 土木学会

被引用文献 (1)*注記

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参考文献 (8)*注記

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