Copyright and Business Models of Music in the Era of the Internet

  • Setoh K.
    慶應義塾大学環境情報学部 東京藝術大学音楽環境創造科
  • Niwa J.
    Forum For The Future, United Kingdom

Bibliographic Information

Other Title
  • インターネット時代の音楽著作権と収益モデルの検討
  • インターネット ジダイ ノ オンガク チョサクケン ト シュウエキ モデル ノ ケントウ ヨワイ チョサクケン ノ オンガク ジョウホウザイ ノ シュウエキ モデル オ メグッテ
  • Possibilities of Weaker Copyright
  • 『弱い著作権』の音楽情報財の収益モデルを巡って

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Abstract

The purpose of this paper is to suggest a business model suitable for the era of the Internet. For this, we examine the possibilities of distributing free music protected by weaker copyright, which accords moral rights priority over property rights. As a result, we testify that weaker copyright has promotional effects because information is easily and widely distributed among people, and it is possible to make profits with supplementing goods such as live concert tickets.

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