-
- 玉川 貴子
- 明治大学 専修大学・兼任講師
書誌事項
- タイトル別名
-
- Difficulties in the “Legitimazation” of Businesses Connected Commercially with Death
- 死に商業的にかかわる事業の「正当化」の困難さ--戦後日本の葬祭事業をめぐる二つの運動に用いられた語彙
- シ ニ ショウギョウテキ ニ カカワル ジギョウ ノ セイトウカ ノ コンナン サ センゴ ニホン ノ ソウサイ ジギョウ オ メグル フタツ ノ ウンドウ ニ モチイラレタ ゴイ
- Difficulties in the ^|^ldquo;Legitimazation^|^rdquo; of Businesses Connected Commercially with Death
- Vocabulary Used for Two Movements in the Post-war Japanese Funeral Business
- ――戦後日本の葬祭事業をめぐる二つの運動に用いられた語彙――
この論文をさがす
抄録
This paper examines the vocabulary of “legitimation” in the funeral business. I examine two movements that have occurred in post-war Japan. Both movements were related to funeral simplification. In the course of opposing funeral simplification, the funeral business experienced difficulty in asserting its legitimacy vis a vis the actors in each movement. In this paper, I indicate the relationship between the vocabulary used to explain the legitimacy of the funeral business to the actors in each movement and its effect in achieving social recognition.
収録刊行物
-
- 年報社会学論集
-
年報社会学論集 2009 (22), 246-257, 2009
関東社会学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205365757568
-
- NII論文ID
- 130003377435
-
- NII書誌ID
- AN10521390
-
- ISSN
- 18840086
- 09194363
-
- NDL書誌ID
- 10402701
-
- 本文言語コード
- en
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可