Study of Effect of Water-retentive Pavement in Controlling the Temperature Rise of Road Surface
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- Karasawa A.
- 太平洋セメント (株) 中央研究所
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- Fujita H.
- 太平洋セメント (株) 中央研究所
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- Ezumi N.
- 太平洋セメント舗装ブロック工業会企画情報委員会 (株) イズコン
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- Takamori T.
- 太平洋セメント舗装ブロック工業会企画情報委員会 (株) サカイ
Bibliographic Information
- Other Title
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- 保水性コンクリートブロック舗装の路面温度上昇抑制効果に関する研究
- テクニカルレポート 保水性コンクリートブロック舗装の路面温度上昇抑制効果に関する研究
- テクニカルレポート ホスイセイ コンクリートブロック ホソウ ノ ロメン オンド ジョウショウ ヨクセイ コウカ ニ カンスル ケンキュウ
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Description
This paper reports the outline of the quality standard and test method of water-retentive concrete block pavement established by the Japan Interlocking Block Pavement Engineering Association (JIPEA) in July 2005. The authors confirmed the effectiveness of water-retentive concrete blocks in controlling the increase in road surface temperature in summer by field-testing fifteen types of standard-complying blocks constructed in an actual environment. Based on an analysis of the test results, the authors also report the effects on road surface temperature of the color of the concrete block surface, the quality of each type of block, the existence of cushion and joint sands, and the system of supplying water to the pavement.
Journal
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- Concrete Journal
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Concrete Journal 44 (7), 9-16, 2006
Japan Concrete Institute
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205455984512
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- NII Article ID
- 10017189658
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- NII Book ID
- AN00094169
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- COI
- 1:CAS:528:DC%2BD28XnsVahtrk%3D
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- NDL BIB ID
- 8025197
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- ISSN
- 03871061
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL Search
- Crossref
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed