-
- MIHARA Kozi
- Chiba Institute of Technology
Bibliographic Information
- Other Title
-
- サービス現場における経営工学的研究課題
- サービス現場における経営工学的研究課題 : サーバクション・システムからのアプローチ
- サービス ゲンバ ニ オケル ケイエイ コウガクテキ ケンキュウ カダイ : サーバクション ・ システム カラ ノ アプローチ
- ― サーバクション・システムからのアプローチ ―
- — Approach from Servuction System —
Search this article
Description
<p>In this paper, the point of service encounters was considered based on the difference with the production area. Based on the servuction system which captures service at a production-like standpoint, the research theme of industrial engineering is discussed. As a result, three sub-systems in the servuction system and five factors in the service system are discussed. Finally, an example of the research theme in each system is shown.</p>
Journal
-
- Journal of Japan Industrial Management Association
-
Journal of Japan Industrial Management Association 68 (2), 82-85, 2017
Japan Industrial Management Association
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205505258112
-
- NII Article ID
- 130005991016
-
- NII Book ID
- AN10561806
-
- ISSN
- 21879079
- 13422618
-
- NDL BIB ID
- 028388998
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed