エージェント・ベース・シミュレーションを用いた教員への資源配分による施策効果分析

  • 矢野 雄大
    東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻
  • 山田 隆志
    東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻
  • 吉川 厚
    東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻 株式会社EduLab
  • 寺野 隆雄
    東京工業大学大学院総合理工学研究科知能システム科学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • Analysis of Effective Resource Allocation to Teachers for Educational Policy by Agent-Based Simulation
  • エージェント ・ ベース ・ シミュレーション オ モチイタ キョウイン エ ノ シゲン ハイブン ニ ヨル シサク コウカ ブンセキ

この論文をさがす

抄録

<p>This paper makes comparisons between two educational policies, teacher allocation and teacher retraining, to see which works better to improve academic skills of students. For this purpose, an agent-based simulation model with student agents and the teacher agents is proposed. The student agents are based on academic achievement model and learning theory whereas the teacher agents have three parameters in terms of teaching skills. The main results are as follows: First, increase in experienced teachers is helpful for the students with low academic achievement. Second, teacher retraining policy improves academic achievement of the high-leveled students.</p>

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ