書誌事項
- タイトル別名
-
- Analysis of Effective Resource Allocation to Teachers for Educational Policy by Agent-Based Simulation
- エージェント ・ ベース ・ シミュレーション オ モチイタ キョウイン エ ノ シゲン ハイブン ニ ヨル シサク コウカ ブンセキ
この論文をさがす
抄録
<p>This paper makes comparisons between two educational policies, teacher allocation and teacher retraining, to see which works better to improve academic skills of students. For this purpose, an agent-based simulation model with student agents and the teacher agents is proposed. The student agents are based on academic achievement model and learning theory whereas the teacher agents have three parameters in terms of teaching skills. The main results are as follows: First, increase in experienced teachers is helpful for the students with low academic achievement. Second, teacher retraining policy improves academic achievement of the high-leveled students.</p>
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会誌
-
教育システム情報学会誌 34 (4), 302-313, 2017
教育システム情報学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205513329664
-
- NII論文ID
- 130006192901
-
- NII書誌ID
- AN10474042
-
- ISSN
- 21880980
- 13414135
-
- NDL書誌ID
- 028651967
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可