PREDICTION OF LONG-TERM DEFORMATION OF ROAD EMBANKMENT ON SOFT GROUND BY FEM AND ITS APPLICATION TO PERFORMANCE DESIGN

  • TATTA Naoki
    社団法人土木学会 前田工繊株式会社工法開発部 前田建設工業株式会社技術研究所
  • INAGAKI Motohiro
    社団法人土木学会 日本道路公団試験研究所
  • MISHIMA Nobuo
    社団法人土木学会 川崎地質株式会社事業推進本部
  • FUJIYAMA Tetsuo
    社団法人土木学会 前田建設工業株式会社技術研究所
  • ISHIGURO Takeshi
    社団法人土木学会 前田建設工業株式会社技術研究所
  • OHTA Hideki
    社団法人土木学会 東京工業大学理工学研究科国際開発工学

Bibliographic Information

Other Title
  • 軟弱地盤上の道路盛土の供用後長期変形挙動予測と性能設計への応用
  • ナンジャク ジバン ジョウ ノ ドウロ モリド ノ キョウヨウ ゴ チョウキ ヘンケイ キョドウ ヨソク ト セイノウ セッケイ エ ノ オウヨウ

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Abstract

The design of the road embankment on the soft ground is based on the specifications and regulations so far. But it is scheduled to change to the performance design in the near future. In this paper, soil/water coupled FEM analysis is done to predict the long-term deformation of road embankment on the soft ground, and compared with measured ones, and comparatively good agreement is obtained. Some case studies of performance design by FEM are carried out. The countermeasures to the soft ground are studied and the optimum method from the viewpoint of minimum life cycle cost is found.

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