雇い竿車知栓留め柱-梁接合部の引張性能評価式の提案

  • 北守 顕久
    京都大学生存圏研究所 助教・博士(農学)
  • 野村 昌史
    野村昌史建築研究所 修士(農学)
  • 稲山 正弘
    東京大学院農学生命科学研究科 教授・博士(工学)
  • 後藤 正美
    金沢工業大学環境・建築学部 教授・博士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • ESTIMATION METHOD OF TENSILE PERFORMANCE OF THE SHEAR KEYED JOINT IN TRADITIONAL COLUMN TO BEAM JOINTS
  • 雇い竿車知栓留め柱-梁接合部の引張性能評価式の提案 : 伝統構法における雇い竿車知栓留め柱-梁接合部の力学性能(その1)
  • ヤトイ ザオシャ チセン トメ ハシラ-リョウセツゴウブ ノ ヒッパリ セイノウ ヒョウカシキ ノ テイアン : デントウコウホウ ニ オケル ヤトイ ザオシャ チセン トメ ハシラ-リョウセツゴウブ ノ リキガク セイノウ(ソノ 1)
  • The mechanical characteristics of traditional column to beam joints using spline and inclined shear keys Part 1
  • 伝統構法における雇い竿車知栓留め柱-梁接合部の力学性能 その1

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抄録

The tensile performance of Japanese traditional wood-to-wood joint connected by inclined shear key was studied. Firstly series of full scale joint tests were carried out to grasp load carrying capacity and deformation phenomena. Then mechanical model was proposed especially focusing on the equilibrium of load and moment around shear key. The reaction forces which caused the split failure at both tip and bottom of the slit for spline were calculated based on elemental beam theory. Finally equations to estimate the stiffness and strength of the joint were introduced. The calculated bi-linear curves of load-displacement relationship satisfactory evaluated the test results by the safe side.

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参考文献 (1)*注記

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