“Manabino Style” as a Learning Style for Students in the Information Literacy Classes in Higher Education
-
- Shinoda Yuji
- 甲南大学 共通教育センター
-
- Hatogai Koichi
- 甲南大学 共通教育センター
-
- Yue Wuyi
- 甲南大学 知能情報学部
-
- Matsumoto Shigeki
- 甲南大学 知能情報学部
-
- Takahashi Tadashi
- 甲南大学 知能情報学部
-
- Kawaguchi Kurenai
- NPO法人 さんぴぃす
-
- Yoshida Kenji
- 早稲田大学 高等学院
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 大学における情報基礎教育の教示方法に関するアンケートから検討する「学びのスタイル」
- ダイガク ニ オケル ジョウホウ キソ キョウイク ノ キョウジ ホウホウ ニ カンスル アンケート カラ ケントウ スル 「 マナビ ノ スタイル 」
Search this article
Abstract
<p> In this paper, we analyze an original questionnaire for students. This questionnaire aims to ask students about their preferred ways of learning and their learning styles. The questionnaire is applied to students attending to the information literacy classes at Konan University in Japan. The results of the questionnaire are processed by principal component analysis combined with decision tree definition to figure out students' “Manabino Style”.</p>
Journal
-
- Computer & Education
-
Computer & Education 40 (0), 67-72, 2016
CIEC
- Tweet
Keywords
Details
-
- CRID
- 1390001205745156736
-
- NII Article ID
- 130005176284
-
- NII Book ID
- AA11252984
-
- ISSN
- 21886962
- 21862168
-
- NDL BIB ID
- 027458156
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed