A Study on Street Signs Identifiable to Cyclists
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- MASUDA Satoshi
- 東京大学大学院工学系研究科建築学専攻修士課程
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- YOKOYAMA Yurika
- 東京大学大学院総合文化研究科広域システム科学系/工学系研究科建築学専攻 博士(工学)
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- TACHI Tomohiro
- 東京大学大学院総合文化研究科広域システム科学系 博士(工学)
Bibliographic Information
- Other Title
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- 走行中の自転車から識別可能な案内標識の研究
- 走行中の自転車から識別可能な案内標識の研究 : 都心幹線道路を例として
- ソウコウ チュウ ノ ジテンシャ カラ シキベツ カノウ ナ アンナイ ヒョウシキ ノ ケンキュウ : トシン カンセン ドウロ オ レイ ト シテ
- ―都心幹線道路を例として―
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Abstract
In this research, we conducted experiments in which the perception of bicycle signage was examined by using photorealistic CG model. We studied suitable character size and signboard size, character color and signboard color, and height of the signboard from the ground in the sight of the cyclists running in the city center at 15 km/h. The results include the following points. 1) The character size for the pedestrian signage is insufficient in a signage for cyclists. 2) A blue-purple color is comparatively less affected by the changes of the shadow.
Journal
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- Journal of Graphic Science of Japan
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Journal of Graphic Science of Japan 46 (3), 3-9, 2012
Japan Society for Graphic Science
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390001205748418688
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- NII Article ID
- 10031058427
- 130005878592
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- NII Book ID
- AN00125240
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- ISSN
- 18846106
- 03875512
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- NDL BIB ID
- 024012082
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
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- Abstract License Flag
- Disallowed