A Study on Street Signs Identifiable to Cyclists

  • MASUDA Satoshi
    東京大学大学院工学系研究科建築学専攻修士課程
  • YOKOYAMA Yurika
    東京大学大学院総合文化研究科広域システム科学系/工学系研究科建築学専攻 博士(工学)
  • TACHI Tomohiro
    東京大学大学院総合文化研究科広域システム科学系 博士(工学)

Bibliographic Information

Other Title
  • 走行中の自転車から識別可能な案内標識の研究
  • 走行中の自転車から識別可能な案内標識の研究 : 都心幹線道路を例として
  • ソウコウ チュウ ノ ジテンシャ カラ シキベツ カノウ ナ アンナイ ヒョウシキ ノ ケンキュウ : トシン カンセン ドウロ オ レイ ト シテ
  • ―都心幹線道路を例として―

Search this article

Abstract

In this research, we conducted experiments in which the perception of bicycle signage was examined by using photorealistic CG model. We studied suitable character size and signboard size, character color and signboard color, and height of the signboard from the ground in the sight of the cyclists running in the city center at 15 km/h. The results include the following points. 1) The character size for the pedestrian signage is insufficient in a signage for cyclists. 2) A blue-purple color is comparatively less affected by the changes of the shadow.

Journal

References(8)*help

See more

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top