書誌事項
- タイトル別名
-
- Students' understanding of the force acting on a moving object : On the increase in students having a naive conception of MIF as grade progresses at elementary and secondary schools
- 「 ウンドウ チュウ ノ ブッタイ ニ ハタラク チカラ 」 ノ ニンシキ ニ カンスル ジッタイ チョウサ : MIF ソボク ガイネン ガ コウガクネン ホド ゾウカ シテ イク コトニ ツイテ
この論文をさがす
説明
It is well known that many students have a naive conception of MIF: Motion implies a force. The purpose of this study is to ascertain from which grade in elementary or secondary school students start to develop the naive conception of MIF. The results show that the number of students having a naive conception of MIF increases steadily with age through the lower years. Residual analysis shows that in students above the seventh grade the naive conception of MIF gets stronger.
収録刊行物
-
- 科学教育研究
-
科学教育研究 36 (1), 53-60, 2012
一般社団法人 日本科学教育学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205750525568
-
- NII論文ID
- 110009431158
-
- NII書誌ID
- AN00036978
-
- ISSN
- 21885338
- 03864553
-
- NDL書誌ID
- 023641710
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可