-
- 野村 純
- 千葉大学教育学部
-
- 山下 修一
- 千葉大学教育学部
-
- 荒木 史代
- 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科
-
- 加藤 徹也
- 千葉大学教育学部
-
- HORNE Beverley
- 千葉大学教育学部
-
- 中澤 潤
- 千葉大学教育学部
-
- 飯塚 正明
- 千葉大学教育学部
-
- 板倉 嘉哉
- 千葉大学教育学部
-
- 加藤 修
- 千葉大学教育学部
-
- 木下 龍
- 千葉大学教育学部
-
- 杉田 克生
- 千葉大学教育学部
-
- 鈴木 隆司
- 千葉大学教育学部
-
- 東崎 健一
- 千葉大学教育学部
-
- 妹尾 裕彦
- 千葉大学教育学部
-
- 野崎 とも子
- 千葉大学教育学部
-
- 野邊 厚
- 千葉大学教育学部
-
- 林 英子
- 千葉大学教育学部
-
- 米田 千恵
- 千葉大学教育学部
-
- 友木屋 理美
- 千葉大学大学院教育学研究科
-
- 川上 喜久子
- 千葉大学教育学部
書誌事項
- タイトル別名
-
- Successes and Challenges of a Training Program for Scientists Aiming to Open Up the Future with a Spirit of Independence and Perseverance
- 主体的に粘り強く未来を切り開く科学者養成プログラムの成果と課題
- シュタイテキ ニ ネバリズヨク ミライ オ キリヒラク カガクシャ ヨウセイ プログラム ノ セイカ ト カダイ
この論文をさがす
抄録
With the support of JST we carried out research into developing a study program, "Fostering Next-Generation Scientists". This program for fostering talented young scientists, which was created by Chiba University, selects and trains participants in two stages. The program offers its participants the opportunity to experience advanced lectures and conduct experiments in the fields of Physics, Chemistry, Mathematics, Engineering, and Life Sciences. We are currently carrying out courses from the first to the third stage. There were 470 applicants for the program, of which 28 have completed the whole curriculum. Those who completed the program have given presentations on their research. They have also entered scientific essay competitions and won various awards such as a prize for excellence. Chiba University's program for fostering talented young scientists has been effective in selecting and developing the talents of students with a spirit of independence and perseverance.
収録刊行物
-
- 科学教育研究
-
科学教育研究 36 (2), 122-130, 2012
一般社団法人 日本科学教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205750552448
-
- NII論文ID
- 110009477012
-
- NII書誌ID
- AN00036978
-
- ISSN
- 21885338
- 03864553
-
- NDL書誌ID
- 023876466
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可