書誌事項
- タイトル別名
-
- An Analysis of Factors of Price Determination and Price Difference of Hotel Rooms with Online Transactions : Research of Hotel Room Prices by Hedonic Approach
- オンライン取引による価格決定要因および価格差の分析--ヘドニック・アプローチによるホテル客室料金を対象として
- オンライン トリヒキ ニ ヨル カカク ケッテイ ヨウイン オヨビ カカクサ ノ ブンセキ ヘドニック アプローチ ニ ヨル ホテル キャクシツ リョウキン オ タイショウ ト シテ
この論文をさがす
説明
The purpose of this study is to analyze factors of price determination and price difference of hotel rooms by hedonic approach, considering quality of hotel rooms supplied by strategic hotel owners, as IT online hotel room reservations have been penetrating. Specifically, using online hotel room reservation WEB sight data in Japan which are collected by simulation of reservation, we inspect companies' price strategy by hedonic price function. As a result of analysis, it is proved that high-grade impression, condition of location and convenience are large factors of price determination and price difference of hotel rooms.
収録刊行物
-
- 生活経済学研究
-
生活経済学研究 22.23 (0), 71-79, 2006
生活経済学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001205767265536
-
- NII論文ID
- 110004702851
-
- NII書誌ID
- AN10495701
-
- ISSN
- 24241288
- 13417347
-
- NDL書誌ID
- 8086884
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可